De visie. De opdracht. Het resultaat.

De visie. De opdracht. Het resultaat.

Preston Palace is een metamorfose ondergaan met haar nieuwe hotellobby, spectaculaire hotelentree en imposante showvijver. Lees hier alles over de introductie van een nieuwe visie (2011), deze uitdagende opdracht en het prachtige eindresultaat.
 

Beleving
De opdracht voor de ontwerpster was duidelijk: overrompel onze gasten met een fantastische entree en een royaal welkom. Breng de beleving van een onbezorgd all-in verblijf direct over bij aankomst. Dit alles met een knipoog naar Las Vegas en bijbehorende show. Een eerste indruk maak je slechts één keer en deze moet naadloos aansluiten bij de unieke ambiance van Preston Palace.

Spectaculair
Het resultaat: een spectaculaire hotelentree met een royale lobby, een sfeervolle hotelreceptie en buiten een grote showvijver die natuurlijk niet kon ontbreken binnen het gestelde thema. Opvallend feit is dat het ontwerp van de vijver er één uit het brein van de directie is. Directeur Carlo Slag maakte met zijn ontwerp het eerste statement voor de vernieuwde entree. Een grote showvijver (gevuld met 160 m3 water) met een windroos, lichtshow en metershoge waterfonteinen. 'Las Vegas: eat your heart out'.

Royaal
Eenmaal bijgekomen van deze eerste indruk is het tijd om, onder de grote luifel, het hotel binnen te stappen naar de vernieuwde royale lobby. Voor de realisatie van deze inmense lounge is de voormalige entree volledig uitgebroken en meters verruimd. De open trap staat nu centraal in de ruimte en de nieuwe front- en backoffice zijn 180 graden verplaatst.

Verbinding en innovatieve materialen
Ook in het interieur is er op verschillende manieren verbinding gelegd tussen Las Vegas en de identiteit van Preston Palace. Achter de receptie-balie is een grote video wall geplaatst. De animatie die hierop te zien is, is abstract en zeer dynamisch. De beelden kunnen worden aangepast aan het dagritme, wisselende seizoenen, feestdagen of events.

Glamour
Naast fonteinen is ook het vele kleurgebruik en de glamour kenmerkend voor de stad Las Vegas. Dit is met behulp van de nieuwste materialen in onze nieuwe lobby verwerkt. Zo hebben een tweetal wanden een heel speciale afwerking gekregen. Wanneer je hier langs loopt zullen de verticaal geplaatste lamellen door de voorwaartse beweging continu van kleur veranderen. Naast het kleurenspel hebben deze lamellen ook een spiegelend effect wat niet alleen glamorous oogt, maar ook een zeer bijzondere dimensie aan de ruimte geeft.

Herkenning
Een oplettende bezoeker kan één element herkennen vanuit het tapijt dat op alle vier etages van het hotel ligt. De kruisjes van het tapijt zijn als 3D vorm in de lobby terug te vinden op de wanden, plafonds en de balie. Maar liefst 1.000 van deze elementen zijn handmatig geproduceerd en verwerkt. Een feest der herkenning waar genieten, verblijven en overnachten samensmelten.

Nieuwe directie en succesvolle strategie
Preston Palace heeft sinds de verkoop in 2011 constant in de vernieuwingsmodus gestaan. De verfrissende visie van de nieuwe directie heeft ervoor gezorgd dat het all-inclusive hotel anno 2018 aan alle wensen van haar gasten voldoet. De realisatie van de nieuwe showvijver, hotelentree en royale lobby overtreft alle wensen en verwachtingen.

"Preston Palace 2.0"
Met het gereed komen van deze meest recente verandering mag er, wat directie en medewerkers betreft, vanaf nu gerust gesproken mag worden van hét vernieuwde Preston Palace. De gewaardeerde gasten krijgen bij deze entree het ultieme gevoel van luxe, glamour en grandeur, welke naadloos aansluiten bij een all-inclusive verblijf. Waarmee naar onze mening de opdracht is geslaagd. "Preston Palace 2.0" is officieel geopend!